2012/02/20

Skiing with a view of the Tenshang-Mountains

This is a skiing ground in Karakol, Kyrgyzstan. It places in about 3000 meters above sea level. Maybe it’s the highest skiing ground in the Central Asia, I’m not sure though…

The following movie is a view of slope that I took by skiing. Please see how beautiful the mountains of Tenshang which can be seen ahead.

前回紹介したカラコルスキー場のゲレンデを滑降する動画。正面遠くに天山山脈が見えている。こんな景色の中を滑ることは、生涯でもうないだろうと思いつつ、自分のスキーテクニックでは、これでもギリギリのスピードを出しており、景色を眺める余裕もない滑りだった。

ほとんど他にスキーヤーがいないのも最高。日本でも、町営・村営のスキー場にはこういう所はあると聞く。みんな、リゾート化したスキー場ばかり行かずに、空いている所に行ったほうが気持ちよく滑れるんじゃないかと思うんだが、人がたくさんいるところに行きたいという人もいるようで、私にはその心理はよく分からないのである。

うん、帰国してからスキーに行くなら、絶対に“シケた”田舎のスキー場で遊ぶぞ。

0 件のコメント:

コメントを投稿